Штраф за перевантаження і дороги

Міністерство інфраструктури України (МІУ) збирається запустити пілотний проект з ремонту та відновлення автомобільних доріг, частина джерела фінансування будуть штрафи з перевізників, які порушують габаритно-вагові проїзду автодорогами. Про таку ініціативу, повідомив Роман Хміль – глава дорожнього департаменту МІУ, також він підкреслив, що – “Штрафи необхідно встановлювати пропорційно перевазі, і вони повинні бути суттєвими і економічно обґрунтованими”.

Згідно з концепцією реформи дорожньої галузі, МІУ вважає за необхідне встановити штрафи за порушення вагових норм в суму до 10 тис. грн., або збільшити їх до базового європейського рівня, наприклад у Польщі – штраф складає 1,5 тис євро. На сьогоднішній день в Україні мінімальний штраф складає 1,7 тис. грн. за перевагу автотранспортного засобу.

Для контролю, транспортне відомство має намір ввести подвійний завмер ваги вантажівок, автоматичний весокомплекс повинен передавати інформацію про яка виникла перевантаженні інспектору, який зобов’язаний стягнути штраф з вантажоперевізника. Публічний контроль діяльності інспекторів буде проводиться відео фіксацією але веб-камеру для трансляції його роботи в інтернеті.

Мінінфраструктури продублює систему автоматичного весокомплекса і буде отримувати інформацію про перевантаження транспорту, цей захід призначена контролю інспектора. Якщо він навмисно пропустить вантажний автомобіль з перевищенням норм ваги без накладення штрафу, то такий інспектор буде звільнений.

В добавок, МІУ пропонує ввести повну заборону на рух вантажного авто перевозять подільні вантажі з вагою більше 40 тонн, і ввести відповідальність компанії відповідає за завантаження, якщо ця компанія не проведе зважування у присутності вантажоперевізника.

За даними міністерства – 99% збитку дорогах наносять, понад навантажені транспортні засоби. В результаті – на кожну заощаджену гривню приватної компанії, держава повинна витратити 6 грн на ремонт доріг.